Osiągnięcia

Polsko-angielski słownik biologiczny

  • przygotowany z inicjatywy i przez studentów Genetyki i Biologii Eksperymentalnej z Wydziału Biologii pod opieką mgr Barbary Kubicy-Daniel z Centrum Języków Obcych, przy współpracy ze studentami Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki;
  • zawiera blisko 3000 haseł z różnych dziedzin biologii i jest pierwszym tego typu słownikiem w Polsce;
  • dostępny również w wersji online https://biodictionary.inf.ug.edu.pl/

Autorzy: Marcin Banacki, Anna Barczak, Kacper Boguszewski, Katarzyna Bryszkowska, Hubert Czyż, Aleksandra Kujałowicz

Opiekun projektu: mgr Barbara Kubica-Daniel

Korekta językowa: mgr Barbara Kubica-Daniel

Korekta merytoryczna: dr Ewa Piotrowska

Autorzy wersji online: Sandra Leman, Mikołaj Lomiak i Rafał Majewski

Interfejs: Joanna Jaworska

Opiekun projektu online: dr Hanna Furmańczyk, mgr Wojciech Łojkowski

Patronat: prof. dra hab. Dariusz Szlachetko, Dziekan Wydziału Biologii, prof. dra hab. Arnold Kłonczyński, Prorektor ds. Studentów i Jakości Kształcenia, Alina Swebocka MBA, Dyrektor CJO.

 

Aplikacje wspomagające naukę języka angielskiego

  • projekt prowadzony przez mgr Irenę Moszczyńską-Janicką z Centrum Języków Obcych, realizowany przy udziale studentów kierunku Informatyka w ramach przedmiotu Projekt zespołowy prowadzonego przez dr Hannę Furmańczyk z Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki, przy pomocy pracowników Centrum Języków Obcych.
  • „Studenci stworzyli oprogramowanie, które będzie wykorzystywane przez ich młodszych kolegów i koleżanki do nauki języka angielskiego (…). Część studentów miała również możliwość wytworzenia oprogramowania pod mentoringiem pracowników firm z branży IT. Dało to im możliwość zapoznania się z zasadami wytworzenia komercyjnego oprogramowania. Dla części studentów była to też droga do dostania się na płatny staż w firmie.
    Niewątpliwym plusem wzięcia udziału w projekcie było sprostanie wyzwaniu postawienia wytworzonych aplikacji na uczelnianym serwerze oraz ich wdrożenie, poprzez przeprowadzenie prezentacji możliwości aplikacji”. Dr Hanna Furmańczyk

 

Współautorstwo artykułu naukowego

  • pt. „Juvenile community services for the benefit of the local community: in search of effective methods of resocialization” opublikowanego w polskim czasopiśmie prawniczym, które zgodnie z listą czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego posiada 140 punktów.
  • Artykuł został poświęcony wykonywaniu przez nieletnich jednego ze środków wychowawczych, który polega na realizowaniu przez nich prac społecznych.

Autorzy: dr Krzysztof Stasiak, Wydział Prawa i Administracji, mgr Paweł Kwiatkowski, Centrum Języków Obcych

Stasiak K, Kwiatkowski P. Juvenile community services for the benefit of the local community: in search of effective methods of resocialization. Studia Iuridica Lublinensia. 2023;32:275–291. doi:10.17951/sil.2023.32.1.275-291

Juvenile Community Services for the Benefit of the Local Community: In Search of Effective Methods of Resocialization | Stasiak | Studia Iuridica Lublinensia (umcs.pl)

 

Wystąpienia na konferencji i publikacja artykułów

  • pt. „Autonomia uczącego się drogowskazem na drodze do dobrostanu nauczyciela i studenta” autorstwa mgr Adriany Ruty-Wojciechowskiej, Centrum Języków Obcych
  • oraz „Well, well, well … Will you be highly surprised of how far a soft skills course can take you?” autorstwa mgr Ireny Moszczyńskiej-Janickiej, Centrum Języków Obcych.

Artykuły opublikowano w tomie pokonferencyjnym: „Dobrostan ucznia i nauczyciela glottodydaktyka.” Konferencja zorganizowana przez Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, marzec 2023.

 

Wystąpienia na konferencji

  • EXPERTOS ELE (2-3 grudnia 2023) Konferencja EXPERTOS ELE, to największe spotkanie nauczycieli języka hiszpańskiego, w której uczestniczą nauczyciele tego języka z Polski i zagranicy. Dwudniowa konferencja, wspierana przez liczne wydawnictwa i placówki uczące hiszpańskiego, ma przede wszystkim charakter praktyczny, służy wymianie doświadczeń i zapoznaje z nowymi rozwiązaniami w dziedzinie nauki tego języka. „Los cortometrajes en la clase de ELE”, autorstwa mgr Katarzyny Kruszewskiej, Centrum Języków Obcych

https://www.kul.pl/konferencja-expertos-ele,art_104891.html

  • Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego (Toruń, 1–2 marca  2024 roku) , pt. „Jak uatrakcyjnić typowe ćwiczenia z podręcznika. Bank pomysłów,” autorstwa mgr Moniki Gawin i dr Małgorzaty Kudlik-Jędruch, Centrum Języków Obcych

https://www.human.umk.pl/panel/wp-content/uploads/program-NP-VI_WH.pdf

 

Publikacje

  • Publikacja pt. „Refleksja na temat krótkiego życia na scenie dramatu Tadeusza Rittnera Czerwony bukiet”, w: „W kręgu znaczeń i treści. Od Młodej Polski do Kaszub,” pod red. D. Majkowskiego, 2022, s. 231-248, autorstwa dr Joanny Puzyrewskiej-Dei, Centrum Języków Obcych.
  • „Repetytorium maturalne do egzaminu  z języka francuskiego w zakresie podstawowym, Formuła maturalna od 2023 roku”, wyd. Draco, Kraków, 2023, autorstwa mgr Katarzyny Kruszewskiej, Centrum Języków Obcych

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 22. Kwiecień 2024 - 08:04; osoba wprowadzająca: Wacław Ligman Ostatnia zmiana: wtorek, 23. Kwiecień 2024 - 08:00; osoba wprowadzająca: Wacław Ligman